Pages

Sunday 22 May 2011

NASI KANDAR FAREED LINE CLEAR VS YASEEN



Sabtu lepas ade hari sukan kat ofis..mule2 xmau pegi sbb ade kenduri kawen tp  memandangkan sistem down mase ari jumaat,tpakse la jugak datang ari sabtu konon nye nak setelkan keje yg tbengkalai tu. Hampeh!! Sistem down gak ari Sabtu. Makne katenye tpakse la bsukan skali..( dtg tunjuk muke je. xdo pun main.Hehehe)

Yang budak kecik ni mmg cang gini..Asal kuar je,mst nak tido. Kat umah,xde pulak nk tido.


Nampak x motif kejadian ni?
Mula2 Wafi yang tido,pastu bapak die pulak menyusul.Bapak borek,anak rintik. Sesuai sangggaaatttt...


Xlame lepas tu,aku cabut balik la.Singgah jap kat Fareed Line Clear. Xpenah pun datang sini tp sbb tempat die ni dekat ngan umah,nak jugak la try. Semenjak kawen ngan org Penang ni,aku dah jadik pencinta nasik kandar.Sedangkan mase xkawan ngan Cik abe dulu,nasik kandar pun aku xtau ape nye. Lagi la kalo nak makan. Jangan harap!

Pendapat aku tentang nasi kandaq ni?
Bagi aku yang baru dua tiga tahun ni bkecimpung(betul ke eja?) dalam makan2 bnd ni, pendapat aku la..OK LA.......Xbape nak sedap. Kuar die cair. Lagi satu,die xde ayam itam(favoret aku).Ade ayam goreng je.Sambal belacan xde..cili ijau tu pun xde.Kire nye xcukup syarat lg la kalo nak lawan nasik kandaq line clear yang kat tengah town Penang tu. Beratur smp xingat dunia.Kat cni pun beratur panjang gak maybe sebab warong die ni masuk JALAN2 CARI MAKAN.

Cik abe punye pendapat selaku orang Penang??
Xsedap langsung! Gler punye selamba ayat die. Menyirap je aku sbb aku yang ajak gi sini. Ikan xsedap la. Kuah xsedapla..mcm2 la lg.Sume xkene. Ayat die ' Mat Yaseen punye lagi sedap!'. Aku tau la...memang itu pun tempat aku makan selama ni.



Tengah beratur untuk mdapatkan hasil yang xseberapa.




Haaaaa.....Yang ni la tempat aku. Kat Jalan Tar. Kat cni jugak la Cik abe ajar aku mule2 makan nasi kandaq. Tekak orang selangor kan..Mule2 tu xbkenan sgt. Kat cni jugak la aku terserempak ngan mak mertua & bapak mertua aku. Adei...Gler geletar aku time ni. Da la mase tu aku pakai baju xbape nak cukup kain. Serius malu. Mase ni pulak,rupe2nye aku adalah makwe simpanan Cik abe (aku xtau pun.Kalo tau da lame aku reject die). Makwe kesayangan mak Cik abe waktu ni,orang len..
Dapat bayangkan x cane perasaan die bile tgk aku?Nasib bek la xsakit jantung terus.

Kat cni jugak la aku lepaskan ngidam aku mase ngandung. Kalo bole,tiap2 ari aku nak gi cni. Sampai masam muke Cik abe bile aku kate nak gi makan sini.bayangkan la lepas2 je keje nak masuk KL. Azab jem tu sape pun xsanggup nk tanggung.Nasib bek la Wafi xtkenan orang nasi kandaq tu.

Kalo korang nak carik nasi kandar terbaik,cni la tempat nye. Tanpa ragu2.
Xtau alamat,meh aku bg.

Jalan Tuanku Abd Rahman, Kuala Lumpur
351 Jalan Tunku Abdul Rahman, Kuala Lumpur.
Dekat ngan kedai motor ngan showroom HONDA.

_sekian_

No comments:

Post a Comment