Pages

Monday 13 June 2011

PENGALAMAN MENGANDUNG

Meh cni share2 pengalaman mengandung.

Dugaan ngandungkan anak pertama ngan anak kedua lebih kurang je. Mase Wafi dulu, muntah teru giler sampai sink kat ofis tersumbat. Ado den nak muntah dalam bowl tandas? Jangan harap. Geli okkk!!! 

Muke mase gi keje? Laki aku kate,macam bawak orang gaji. Memang muke xsiap. Kalo tengok,memang xnak tengok dah. Secalit make up pun xde. Mase tu,peduli ape aku. Sikit pun aku xkecik ati. Lantak la orang nak ngate ape. Janji xkacau idup aku. 

Kain senteng?? Perut da boyot tapi perasan pakai baju kurung.Alamat nye,getah kain tu dok kat atas perut bukan kat pinggang. Memang gaya macam nak ke sawah..xpun mangsa banjir.

Tido?? Jangan kate la..serupe macam beruang kutub. Datang2 ofis je,terus tido. Petang pun tido gak. Menyirap jugak la bebudak ni tengok. Sori ye Pn. Ina,Pn. Amy...Benda memang xleh nak control.

Makan pulak memilih giler. Ade warung2,kedai mamak yg aku dah senarai itam kan. BUSUK xleh blah! Hanya orang yang paham je yg tau perasaan ni. Bukan niat nak hina makanan tp memang xleh masuk. Konfem kuar balik tapi rupe lain sikit.Hehehe....

Makan ubat/ Susu??
Jangan harap! kene marah ngan Cik abe pun xjadik ape. Susu tu memang xleh buat ape. Konfem muntah balik. Sampai lunyai aku tau x? yang tu dapat lepas dari cik abe. Ubat?? Xkan die lepaskan. Makan la kau depan die. Tapi kadang2 die pun lupe. Aku ape lagi, double lupe la. Tau nape aku xsuke makan ubat? Sebab nanti buang air kecik bau ubat.Loya! Kesan dan akibat? Pasti ade untuk orang yang degil macam aku...Bahagian paling sakit= GIGI. Serius xleh kunyah kiri n kanan..Memang padan muke..

PENGALAMAN ANAK KEDUA?

Memandangkan baru 8 minggu, xde la terasa sangat. Tapi muntah2 tu tetap ade.Kene kuatkan semangat jugak sebab nak jaga Wafi. 

Yang best nye, xbole tido.. X macam mase Wafi dulu. Skang ni,bole jaga sampai malam balik.Waktu malam nak tido tu pun xbole jugak sampai Cik abe kene urut kepala. Sangat sadis...

Wangi2 sume aku xsuke..Rase nak muntah. Terpaksa la busuk selama 9 bulan ni..huhuhuu

Makan pun memilih...X banyak beza ngan Wafi bab yang ni. Serupa!

Xbole nek keta. Rase nak muntah gak.Lagi2 kalo pasang air cond. Bawak keta? Lagi la x bole.

P/s: Sok luse aku update pengalaman bersalin pulak ye. Da cukup waktu nak balik ni.Bubui...

No comments:

Post a Comment